pondělí 2. září 2013

VT Chvaleč aneb Po stopách juniorského

Myslím si, že v oddíle nebylo moc lidí, kteří by se po juniorském netěšili, až si sami proběhnout mistrovské tratě na Závoře, rozhodně jednom z nejlepších terénů u nás. Až to pro mnohé konečně přišlo na přelomu srpna a září, když proběhlo oddílové soustředění s centrem v nedaleké Chvalči.

Program byl celkem náročný - hned v pátek odpoledne jsme si ještě cestou dali trať E1 JWOC Tour na mapě Kolčarka. Byla to celkem zajímavá trať s řadou voleb a přestože terén nebyl nijak výjimečný, hodně mě to bavilo. Škoda, že mi ke konci začaly tuhnout nohy, protože jsem se přeci jen na soustředění předchozí přípravou moc nešetřil.

Mapa z pátku s mými postupy

V sobotu dopoledne jsme zahájili sérii tréninků v pořadí Závora sever - Závora střed - Závora jih. A hned to byl asi nejméně povedený trénink (a taky ten, co se mi nejméně líbil stavbou, která byla zbytečně drsná kolmo na vrstevnice) - hlavně fyzicky na mě padla hrozná únava. Vysekl jsem dvě mapové chyby, ale jinak jsem si to velmi dobře pohlídal. Tak aspoň to mě těšilo.

Odpoledne přišla na řadu kvalifikace juniorského middlu. Lehce se zatáhlo a trochu sprchlo, ale i tak to byl hodně rychlý závod. Naštěstí spíš seběh, takže jsem se mohl pěkně rozeběhnout. Škoda jen chyby na desítku, kde jsem nepřečetl správně mapu a hledal kontrolu moc vysoko.

Finále middlu M20A (byť nakonec s jednou kontrolou prohozenou - a zrovna tou, která mě vyhodila z tempa, škoda, třeba by to bylo výrazně lepší)

Moje výkony s probíhajícím soustředěním začaly nabírat na obrátkách. A nedělní dopoledne obsadil zlatý hřeb programu - finále middlu M20A. V mém výkonu opět parádní 2/3 trati následované nepříliš povedeným závěrem. Ale i tak dobrý běh a skvělý zážitek.

Pár fotek z lesa middlu:





A na závěr jsme opustili hřeben Závory a přesunuli se na druhou stranu, na Chvalečský les. Na okruzích s hromadným startem jsem se konečně aspoň trochu přiblížil fenomenálně běhajícímu Jedlovi - ačkoli ten ještě stihl trénink předtím roznést, takže měl pár kilometrů v nohách navíc :D

Každopádně příjemné pocity z mých výkonů. Běžecky jsem sice ještě ztrácel, ale když už jsem se kousnul, dokázal jsem zaběhnout i celkem slušné mezičasy. Takže na kratší tratě je vykročeno dobrým směrem, klasika bude pekelný boj.

Celkově parádní soustředění ve skvělých terénech!

3 komentáře:

Piškot řekl(a)...

Dotaz k prvnímu tréninku - nebylo to na dvojku a čtyřku lepší jít rovně (resp. víc traverzovat)?

Shaby řekl(a)...

Já bych řek, že bylo. Aspoň já tak šel:)

Michal Jirásek řekl(a)...

Dvojka asi jo... U čtyřky si tak jistý nejsem - ono zas jakmile jsi slezl do údolí, tak to bylo celé po cestičce až na tu velkou silnici (nevím, jak moc je to pod tou čárou postupu vidět, že tam je).