pondělí 9. září 2013

Trojkombinace u Rychnova

Na první zářijový závodní víkend jsem si celkem věřil - samozřejmě zdaleka ne na nějaké top výsledky, ale aspoň na výkony, se kterými bych mohl být spokojený. Bohužel, to se ne tak docela podařilo. Fyzicky to zdaleka nebylo ono - jediným větším pozitivem na mém běhu tak bylo aspoň to, že jsem se cítil mnohem lépe, než na štafetách na jaře.

V sobotu dopoledne byly na programu štafety - šel jsem poslední úsek našeho béčka, tak jsem mohl trochu pospat doma v Hradci (na Hradisko to bylo tak tři čtvrtě hoďky autem) a před závodem ještě instruovat Báru, která poprvé běžela štafety.

Už při rozběhávání jsem zrovna necítil v nohách energii, ale doufal jsem, že se to v lese zlomí. Bohužel nezlomilo. Už od začátku to tak pro mě bylo jedné velké utrpení. Korunované tím, že mi celá skupinka, se kterou jsem běžel, utekla po mých chybách na první a čtvrtou kontrolu.

Mapa sobotních štafet s mými postupy

Ani zpětně tahle místa na mapě ale nechápu - čtyřku beru na vlastní vinu, prostě jsem ji o pár metrů přeběhl (ačkoli ten tmavě zelený hustník jsem tam moc nepotkal). Ale na jedničku by pan mapař měl zajít podívat - pokud je na mapě nakreslená jednolitá světlina a v reálu ji rozděluje malý hustníček na dvě, tak to asi není košér. Takže jsem takhle vesele kroutil mapou na jižním konci světliny, než mě napadlo prolézt ty malé stromky, hned za kterými byla kontrola. Za tohle teda klobouk dolů za mapařskou abstrakci!

Pak už to byl jeden velký boj a přesvědčování se do dalších kroků. Po diváckém úseku jsem se zase dostal do většího balíku. V čele jsem se držel tak ještě první dvě kontroly, než mi ostatní začali fyzicky cukat. Tahal jsem za delší stranu provazu, až se mi poštěstilo na 23. kontrole využít pro tenhle závod už tradičně nepřehledných porostů, najít kontrolu dřív než ostatní a pádit nenápadně do cíle (přiznávám, musel jsem z toho hustníku utíkat dost nenápadně a dělat, že ještě hledám :D Ale nebylo nazbyt, kluci na tom byli prostě ten den mnohem líp). Tak z toho bylo 18. místo, ale vzhledem k tomu, že v necelé minutě za mnou doběhlo dalších sedm týmů, tak to bylo dost na hraně.

Odpoledne přišel na řadu sprint. Trochu jsem se snažil zmátožit a celkem se to i povedlo. I přestože se mi malinko chtělo na záchod (to jsem nevychytal) to myslím na rychlosti nezanechalo tolik stop (spíš na soustředění). Bohužel jsem chyboval - na sedmičku naběhl na jiný hustníček a na 13. kontrolu zase odbočil moc brzo - dohromady to dalo takovou půl minutu. Ale i tak 17. místo v H21A za daných podmínek velká spokojenost.

Mapa sprintu H21A  s mými postupy

Jinak musím už tady pořadatelům poděkovat za parádní a těžký sprint! Moc se mi to líbilo.

Po sprintu

Doufal jsem, že v nedělních štafetách se to mé běžecké trápení trochu zlepší.. Šel jsem první úsek a doufal, že i okolní běžci mě trochu popoženou.

Už ze začátku to byl teda pěkný sprint, ale zatnul jsem zuby a celkem se držel když už ne čela, tak aspoň celkem slušných závodníků. Mapově jsem šel v podstatě čistě, což asi zachránilo ten můj běh, na kterém jsem výrazně ztrácel.

Doběh z posledních sil

Většinu ztráty jsem tak nabral v závěrečné třetině, kde jsem jednak mlel z posledního, a jednak cestou do kopce ze sedmnáctky dostal zásah od vosy do lýtka. Naštěstí alergický nejsem, takže jsem to i s pálící a tahající nohou doběhl. Těžko říct, co mohlo za to, že jsem od 17. kontroly dostal od nejlepších závodníků vesměs větší polovinu mé ztráty.

Mapa nedělních štafet s mými postupy

Tak či tak to byla o víkendu běžecky bída. Jak jsem si předtím trochu věřil, tak se mi to vymstilo. Možná jsem to přehnal i tréninkem v týdnu, ale těžko říct, uvidíme na příštích závodech. Noha už je v pohodě, večer jsem byl ještě dohnat vynechaný pozávodní výklus.

Když to tak shrnu, tak nepříliš povedený víkend, ze kterého se prostě budu snažit co nejdřív oklepat. A z pořadatelského hlediska špičkový sprint, pěkná neděle a ucházející sobota. Každopádně pěkný víkend, jen škoda, že se nám zřejmě nepodařilo protlačit třetí štafetu chlapů na MČR... Tak snad za rok!

P.S. Pár fotek slávistů v tomhle albu na mé Picase. Tentokrát vesměs autorem Bára, která, s trochou ořezávání, zabrala moc pěkné momentky!

Žádné komentáře: