sobota 13. dubna 2013

Oblastní mistrovství middle a sprint '13

Tradiční oblastní dvoumistrovství se tentokrát konalo v jednom z nejodlehlejších cípů Východočeské oblasti, v Broumově a blízkém okolí. Abych řekl pravdu, jel jsem na tyhle závody trochu se skepsí, co mě čeká (mapa terénu pro krátkou trať opravdu nevypadala moc lákavě). Ale jako obvykle to dopadlo přesně opačně, než jsem očekával!

Tradice se mě držela i při losu startovky, takže mě čekala pozice v závěru dopolední startovní listiny middlu a na začátku odpoledního sprintu. Naštěstí jsem aspoň nemusel vstávat moc brzo, protože jsem jel už v pátek k Tomalíkovým na chatu, která je jen pár kilometrů od Broumova. Takže jsem se nejen krásně vyspal, ale ještě o mně bylo královsky postaráno (dík!).

To se ale zrovna moc neprojevilo na middlovém výkonu. Ještě tak ve třetině trati jsem se držel okolo první desítky, ale pak jsem začal chybovat. A nakonec to bylo takových 6-7 minut chyb v součtu, což je slušná pálka. Trochu mě v tomhle ohledu pozlobily hustníky na mapě, které nebyly úplně ideálně zmapovány. Každopádně zbytek seděl dobře, takže chyba byla spíš ve mně.

Mapa z krátké trati i s mými postupy

Odpolední sprint mě čekal necelé dvě a půl hodiny po příchodu zpět do centra závodů. Takže jsem rychle něco snědl a už se na to ani nepřevlékal.

Čím víc se blížil start, tím víc se zatahovala obloha. No a když jsem vybíhal, tak lilo jako z konve. Naštěstí to tak po pěti minutách přestalo a zase vysvitlo sluníčko. Takže počasí za celý den vyšlo výborně. Můj samotný výkon byl taky výrazně lepší než dopoledne. Jedna chyba a jeden ne asi úplně ideální postup, ale jinak pohoda.

Mapa ze sprintu i s mými postupy

Škoda jen, že se nakonec ukázalo, že čtyři z kontrol nebyly na správném místě. U 9., 14. a 15. to ještě nebylo tak výrazné, ale 10. kontrola místo pod hradbami byla nahoře na nich. A to už byl pěkný rozdíl. To jsem měl ještě štěstí, že jsem okolo ní běžel na 8. kontrolu, jinak bych ji asi taky pěkně pohledal.

Jedním z nejzajímavějších míst sprintu byla klášterní zahrada (tady v akci Zdeněk)

Takže závod zrušen. Asi bych při správných kontrolách dostal víc než tu půl minut od vítěze, ale i tak jsem se svým sprintovým výkonem spokojený.

Celkově pěkné závody. Middle oproti očekávání moc pěkně postavený. To samé i sprint, jen to bylo jak je špatným zvykem moc dlouhé (tak o tři minuty). Nechápu, že po těch letech, co se u nás sprint běhá, to ještě může staviteli o tolik ustřelit.

Dalším pěkným místem sprintu byl broumovský klášter a jeho okolí

Více fotek v albu na Picase.

Žádné komentáře: