pondělí 11. června 2012

MČR krátká '12

Jarní sezóna se pro mě pomalu chýlí ke konci a poslední velké závody jsem odběhl během uplynulého víkendu. Krátká trať už od šestnáctek není zrovna moje parketa a moje předchozí úspěchy na mistrovství mezi dospělými mě poslaly do finále D (před dvěma roky), respektive C (před rokem). Letos na tom sice nejsem běžecky tak dobře, za to jsem ale potrénoval na krátkou velmi důležitou mapu, takže letos jsem pokračoval v trendu a dostal se do finále B.
Nahrával mi i los, který mě poprvé mezi dospělými na mistrovství nepostavil na úplný začátek startovní listiny (takže jsem nemusel šlapat trávu), ale až skoro do poloviny. Bohužel, letos se pořadatelé podrost rozhodli vynechat, což je škoda.
Kvalifikaci jsem načal slušně někde okolo postupového místa, ale bohužel v půlce se to zlomilo a já začal výrazně chybovat. Obvykle to byly chyby tak do minuty, takže ne ty největší, ale na druhou stranu jsem jich dohromady vyrobil skoro za pět minut. No škoda. Trať se mi ale líbila a mile mě překvapila - zajímavé byly taky rozdíly mezi jednotlivými kvalifikačními skupinami, které byly i dost výrazné, ale to myslím nebylo na škodu.

Mapa kvalifikace (rozběh B) s mými postupy

Horší to ale bylo s mapou, která podle mě i spousty dalších lidí nebyla úplně to pravé ořechové pro závod middlu, natož pak mistrovství republiky. Hodně se diskutovalo o vrstevnicích (respektive výškovém umístění objektů) - když jeden nebo dva závodníci naprosto stejným způsobem neudrží výšku mezi dvěma objekty, tak to může být jen jejich chyba, když jich je ale pět, tak to myslím ukazuje trochu jiným směrem.
Stejně tak už v sobotu kritiku sklidily porosty, což byla kapitola sama o sobě. A když se z blízka dívám na tisk, tak i ten jsem viděl v mnohem lepších kvalitách než byla ta předvedená při závodě (na druhou stranu dodávám, že při běhu jsem si rozostřeného tisku nevšiml).
Nedělní finále pak už bylo na pohodu. Bohužel jsem ho tentokrát zkazil hned ze začátku špatným náběhem na dvojku. Na trojce jsem česal hustník a hned pár minut naskočilo. Pak mě doběhl Klápa, se kterým jsem pak až do cíle běžel v tandemu - přičemž musím přiznat, že v závěrečné hustníkové pasáži jsem mu vesměs přenechal vedení, protože tam jsem to občas vůbec nechápal.

Mapa B-finále (až na pár kontrol v hustníkách shodná s H21A - což je myslím velké plus pro srovnání a představu) s mými postupy

Z mého pohledu byla neděle už úplným zklamáním. Mapa stejně divoká jako předchozí den a stavba v druhé polovině vyloženě slabá (ta první ale byla pěkná). K tomu pár pochybných míst (na kontrolu číslo devatenáct bych se skoro rád podíval mimo závod v klidu). Zajímavý pohled na mapu a komentář k ní napsal v angličtině Chrobák a protože si myslím, že tomu hodně rozumí a má trochu smířlivější postoj vůči kvalitě mapy, tak si jeho názor určitě přečtení zaslouží.
Co se týče mých výkonů, tak ty taky rozhodně nebyly žádná extratřída. Běžecky to ještě v sobotu šlo, ale v neděli jsem měl do kopců jazyk na vestě. Mapově jsem taky sekal chyby a opět se opakovalo, že po první větší jsem vypadl z koncentrace a začal jich dělat mnohem víc. Na to se budu muset před podzimem ještě pořádně soustředit.

2 komentáře:

Piškot řekl(a)...

Tu vaši devatenáctku jsme měli taky, šel jsem na ni odspodu a přišla mě dost jednoznačná. Je teda pravda, že lampion byl vidět celkem z dálky, takže jsem to moc nezkoumal.

Michal Jirásek řekl(a)...

Jo, já jsem ji začal rozmýšlet až potom, co mi Vaskáč říkal, že se mu nezdála - já jsem byl rád, že ji mám, takže jak jsem psal - potřeboval bych ji vidět hezky v klidu :)